۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵

لتا به دنبال رای اعتماد جدید / بحران سیاسی در ایتالیا ادامه دارد

لتا به دنبال رای اعتماد جدید / بحران سیاسی در ایتالیا ادامه دارد

نخست وزیر ایتالیا به سبب تهدیدهای راست گرایان این کشور، از مجلس خواهد خواست تا بار دیگر به کابینه ائتلافی وی رای اعتماد بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تهدیدهای پی در پی حزب راست گرای آزادی مردم به رهبری "سلیویو برلوسکنی" نخست وزیر اسبق ایتالیا، مبنی بر خروج از دولت ائتلافی انریکو لتا، سبب شده تا وی به دنبال گرفتن رای اعتماد مجدد از مجلس باشد.

لتا این کار را برای جلوگیری از سقوط دولت انجام می دهد. لتا که به تازگی از سفر نیویورک بازگشته در پی آن است تا پیش از اقدام حزب راست گرای آزادی مردم رای اعتماد را از مجلس بگیرد.

در همین رابطه لتا دیروز جمعه با "جورجیو ناپولیتانو" رئیس جمهور ایتالیا، دیدار و در مورد این تصمیم خود با وی رایزنی کرده است. به نوشته رویترز، لتا ظرف روزهای آینده برای گرفتن رای اعتماد راهی مجلس خواهد شد.

تهدیدهای حزب آزادی مردم از آن روست که بحث اخراج برلوسکنی از سنا به سبب تایید فساد مالی وی مطرح شده است.

حزب آزادی مردم که در انتخابات ماه فوریه پس از ائتلاف چپ میانه بیشترین رای را کسب کرده بود یکی از مهمترین احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی ایتالیا محسوب می شود و خروج آن از دولت به معنای سقوط کابینه است.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می شود و بروز بحران سیاسی در آن یعنی وقفه در اصلاحات اقصادی که برای خروج این کشور از بحران اقتصادی در حال انجام است.

در همین راستا در هفته های گذشته برخی از مقامات اتحادیه اروپا با حمایت از دولت انریکو لتا، درباره سقوط دولت در ایتالیا هشدار داده اند.

کد خبر 2144187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha